Toyota har i mange år sværget til hybridbiler og gør det i høj grad stadig. En af de mest populære hybridmodeller er Toyota Auris, hvor otte ud af ti solgte Auris modeller i Danmark i fjor var en hybridbil. Toyota Auris udmærker sig i det hele taget som den første bilmodel, man siden 2010 har kunnet vælge som enten en benzin-, diesel- eller hybridbil, og nu er Toyota så klar med en ny udstyrsudgave af Auris med tilnavnet Prestige, der ifølge Toyota byder på et anderledes og mere forførende udseende end før.

Helt i tråd med Toyotas filosofi Kaizen, der på japansk betyder kontinuerlig forbedring, har Auris-modellen været i konstant udvikling. År efter år er den blevet forsøgt forfinet, og det har altså nu resulteret i den nye Auris Prestige. Prestige-modellen kommer i den perlemorshvide Pearl White, en særlig rødmetallic Tokyo Red og i en gråmetallic Granite Grey. Uanset farvevalget er taget altid sortlakeret som kontrast til bilens øvrige lakering.

Masser af udstyr
Udover de specielle farver er Prestige udstyret med 17” alufælge, LED-forlygter med lightguide, sportssæder med Alcantara og stof, klimaanlæg, 7” multimedie touch screen med bakkamera samt nøglefri betjening. Den sorte finish fra taget går desuden igen på spejle, haj-antenne og hækspoiler.

Frontgrillen har ligeledes fået en sort finish for at give bilen et mere gennemført og forfinet udtryk. På stationcarudgaven Auris Touring Sport suppleres det sortlakerede tag med sorte tagrælinger.

Sikkerhed
Toyota har stor fokus på sikkerheden, og Toyota Auris er som standard altid udstyret med sikkerhedspakken Toyota Safety Sense, der bl.a. indeholder automatisk nødbremse ved hastigheder op til 80 km/t, vejskilteassistent, der via et kamera i forruden aflæser vejskilte og viser informationen i et display foran føreren, automatisk op- og nedblænding af fjernlyset, og en vognbanealarm, der advarer, hvis man overskrider vejstriber uden at give tegn med blinklyset.

Auris er udviklet og designet i Europa og bliver produceret på Toyota-fabrikken i Burnaston i England. Prestige-udgaven kan fås som benzin-, diesel- eller hybridbil, og det er altså hybridudgaven, Toyota forventer den absolut største interesse for.

Hos Toyota fortæller man, at et af målene med hybridteknologien er at mindske behovet for, at benzinmotoren arbejder, når man kører i byen. Ifølge data indsamlet fra over 1.800 prøvekørsler af Toyotas hybridbiler i Danmark kan man køre på ren el i gennemsnitligt op til halvdelen af tiden bag rattet. Det er i høj grad medvirkende til at begrænse udledningen af CO2, kvælstoffer og partikler.