BMW i8 har udført rollen som fremtidens sportsvogn med stor succes, siden den blev lanceret. Faktisk har BMW i8 været verdens mest solgte hybridsportsvogn siden den først ramte vejene i 2014 og har høstet en række internationale priser for sit visionære design og revolutionerende koncept. Blandt andet har plug-in-hybrid systemet vundet "Engine of the Year Award" tre år i træk (2015-2017).
BMW i8 Coupé bliver nu opdateret og får samtidig følgeskab af den helt nye Roadster, som er en åben version med elektrisk soft-top. Det er ren køreglæde uden filter. Taget kan køres ned på 15 sekunder med op til 50 km/t.
Begge modeller er baseret på LifeDrive-arkitekturen, specielt designet til BMW i biler. Dennne arkitektur består af hhv. et Drive- og et Life-modul. Drive-modulet i aluminium samler undervognen med blandt andet batteriet og hjulophængene. Life-modulet dækker konstruktionen med kabinen og er lavet i kulfiber (CFRP). LifeDrive-arkitekturen sikrer maksimal lethed, styrke og sikkerhed. Den nye Roadster vejer bare 60 kg mere end Coupéen, hvilket er et meget lavt tal for en åben udgave.
Den opdaterede BMW eDrive-teknologi med intelligent energistyring har et højspændingsbatteri med udvidet kapacitet fra 20 til 34 Ah og en samlet energikapacitet på 11,6 kWh. Den elektriske motor er optimeret, så den nu yder 143 hk. Rækkevidden på ren el er for Coupéen op til 55 km og for Roadsteren op til 53 km.