Den officielle lancering er først om to uger, men nu er hemmeligheden ude – BMW M2 får 410 hestekræfters motor fra storebroren BMW M4.
BMW M2 er en uforfalsket bisse, lige så uregerlig som en fuld fodboldfan og lige så sjov som en standupkomiker på lykkepiller. 370 hk og baghjulstræk gjorde den kompakte sportsvogn til en oplevelse på bane, og til en mundfuld på en fugtig landevej – præcis som en rigtig M-bil skal være. Men noget har generet M-entusiaster længe.
M2 er nemlig grundlæggende udrustet med samme motor som storebroren M4, men her har motoren to turboer og 431 hk i stedet for 370. Forestil dig det mindre, lettere karrosseri med den store motor, og så burde man have den gyldne kombination, mente mange entusiaster – og nu har BMW hørt bønnerne. Ifølge lækket materiale, som hjemmesiden BMWblog.com har fået fat i, så bliver BMW M2 Competition officielt lanceret på Beijing Autoshow i slutningen af april, og ifølge hjemmesiden skulle den være god nok – der er to turboer på motoren, som nu yder 410 hk og 550 Nm.
Hidsigproppen bliver endnu hurtigere
Den almindelige BMW M2 bruger 4,3 sekunder fra nul til 100 km/t med dobbeltkoblingsgearkasse, mens de ekstra kræfter skulle gøre den 0,1 sekund hurtigere i samme disciplin. Det lyder måske ikke så voldsomt, men nul til 100 km/t på 4,2 sekunder er seriøst hurtigt, og kun 0,1 sekund langsommere end M4 med dobbeltkoblingsgearkasse.
For at adskille den almindelige M2 fra Competition, har BMW udstyret den med en ny kølergrill, mere fremtrædende underlæbe til frontspoileren og sidespejle fra M4. Indvendigt er der kommet nye sæder til, igen fra M4, og start/stop-knappen er blevet rød. Rattet har fået en M1 og M2-knap, der tyder på, at man selv kan sætte bilen op efter sine præferencer, ligesom de større og hurtigere M-modeller.
Beijing Motorshow åbner 25. april, så til den tid kan vi forvente flere data, samt en eventuel lanceringsdato i Danmark.