Volkswagen er endelig klar med priser og specifikationer på den meget hypede elbus ID. Buzz og dens mere arbejdsomme bro ID. Buzz Cargo. Modellen får tilmed nyt batteri, som gør det i stand til at hurtiglade med op til 170 kW.
Volkswagen er endelig klar med priserne på den stærkt hypede elbus ID. Buzz. Du har garanteret allerede set billederne af den retro-fede elbil, som trækker alt hvad den kan på charmen fra det originale rugbrød, og nu er priserne altså således endelig klar. Og en ID. Buzz Pro kommer til at koste fra 489.990 kroner.
Rugbrødet er tilbage – ID. Buzz er den nye elektriske varebil fra Volkswagen
Til den pris får du skydedør i begge sider, 19 tommer fælge og LED-lygter hele vejen rundt. Indvendigt får du multifunktionsrat i kunstlæder, adaptiv fartpilot, 2-zoner klimaanlæg, parkeringsassistent, navigation og Ready to Discover anlæg med 10 tommer skærm.
Nyt batteri
Med i prisen får man også en 204 hestes elmotor, der trækker på baghjulene, samt et batteri på 77 kWh. Det er samme størrelse som de øvrige modeller fra Volkswagen, men det er en ny type, og det betyder, at batteriet kan modtage op til 170 kW, og kan således hurtiglades fra fem til 80 procent på cirka 30 minutter. Den officielle rækkevidde er opgivet til at være 417 kilometer.
Familien fremtid – Volkswagen ID.4
ID. Buzz har kun fem sæder, men i 2023 vil der blive introduceret en lang version med seks og syv pladser, og senere kommer også en version med to elmotorer og firehjulstræk.
Elektrisk Transporter
Varebil-versionen med navnet ID. Buzz Cargo er også klar med priser. ID. Buzz Cargo koster fra 412.495 kroner med moms, og 329.995 kroner uden moms. Udstyret minder om det fra personbilen, så du får adaptiv fartpilot, klimaanlæg, bakkamera med parkeringssensorer for og bag, men man må nøjes med 18 tommer stålfælge. Ligeledes er der kun en skydedør i højre side. Man kan vælge om man vil have to eller tre sæder foran, men det dobbelte passagersæde er ikke ret bredt, hvis man skal have to brede murersvende med.
Volkswagen Transporter får pligtopdatering
Selve lastrummet er på 3,9 kubikmeter, som er lidt mindre end mindste Transporter, som klarer 4,3 kubikmeter. Men den største udfordring er, at selve lastrummet ikke er ret højt, bare 127 centimeter, så det kan være svært at få tunge ting ud inde fra midten af bilen.
ID. Buzz Cargo får samme 204 hestes motor og 77 kWh batteri.