Polestar 2 er ganske vist bygget i Kina, men det lader ikke til at give problemer i den seneste udgave af Brugttesten. Tværtimod scorer elbilen næsten topkarakter, kun slået af en ringe fabriksgaranti.
To års garanti – så lidt kan bilproducenter slippe med at tilbyde kunder, der betaler hundredtusindvis af kroner for nye biler. Polestar er en af de bilfirmaer, og det er en skam, for Polestar 2 er et bundsolidt brugtkøb, og er meget tæt på at score højeste karakter i seneste udgave af Brugttesten. Kun den ringe garanti trækker karakteren en smule ned.
Brugt Model 3? Favoritten har flere fejl, end du tror
Du kan ellers godt se at komme afsted på shoppingtur, for den svenskudviklede, men kinesiskproducerede elbil har kun få og ikke specielt alvorlige fejl. Batterierne lader til at holde deres kapacitet, og de mekaniske dele er i Volvo-kvalitet, som sjældent byder på problemer.
Køb den faceliftede version
De første årgange er ikke specielt økonomiske, og kan derfor være lidt udfordret på rækkevidde. Så anbefalingen er at gå efter en af de faceliftede modeller med baghjulstræk, som både er mere effektive og har fået større batteri.
Alternativ til Tesla? Brugttest af VW ID.4
Se hele videoen, og få alle de gode tips til at købe den solide elbil fra Polestar.