Designet er absolut i top. Det er en bil som der kastes mange blikke efter, og man er ikke et sekund i tvivl om, at her kommer en Alfa Romeo. Samtidig skal det siges, at bilen bestemt ikke er blevet grimmere med de ekstra døre. Faktisk ser man dem ikke, pga. Alfa's smarte "skjulte håndtag, lånt fra 156.
Interiøret er også lækkert. Man sidder meget godt i forsæderne, og der er fin plads bagi. Det er der derimod ikke til bagage. Når man ser, hvilke biler den er i direkte konkurrence med, så har de alle en markant større bagagekapacitet. Alfa'en rummer 280 liter og 1030 liter med sæderne lagt ned.
Alfa's 1.6 R4 motor virker lidt spag. Den skal virkelig have tæsk for at bestille noget, og kommer let til, undskyld udtrykket, at virke "damet". En ting, der ville virke positivt på dette image, ville være at gearstangens vandring gøres kortere og mere nøjagtig/kontant.
Komforten er glimrende og kombinationen af tværsvingarme/triangler m. skruefjedre for og McPherson med skruefjedre bag virker som altid godt.
Det var med nogen forventning, at jeg modtog den lille Alfa 147. Lad det være fastslået med det samme, at nogle af forventningerne blev indfriet, andre ikke.
Designet er absolut i top. Det er en bil som der kastes mange blikke efter, og man er ikke et sekund i tvivl om, at her kommer en Alfa Romeo. Samtidig skal det siges, at bilen bestemt ikke er blevet grimmere med de ekstra døre. Faktisk ser man dem ikke, pga. Alfa's smarte "skjulte håndtag, lånt fra 156.
Interiøret er også lækkert. Man sidder meget godt i forsæderne, og der er fin plads bagi. Det er der derimod ikke til bagage. Når man ser, hvilke biler den er i direkte konkurrence med, så har de alle en markant større bagagekapacitet. Alfa'en rummer 280 liter og 1030 liter med sæderne lagt ned.
Alfa's 1.6 R4 motor virker lidt spag. Den skal virkelig have tæsk for at bestille noget, og kommer let til, undskyld udtrykket, at virke "damet". En ting, der ville virke positivt på dette image, ville være at gearstangens vandring gøres kortere og mere nøjagtig/kontant.
Komforten er glimrende og kombinationen af tværsvingarme/triangler m. skruefjedre for og McPherson med skruefjedre bag virker som altid godt.