EL-egant brite – Jaguar I-Pace Black
Vi kører I-Pace Black, som er seneste aftapning af elbilen fra Jaguar. Teknisk sprænger den ingen rammer, men der er alligevel noget over den britiske elbil, som imponerer med masser af køreglæde.
Vi kører I-Pace Black, som er seneste aftapning af elbilen fra Jaguar. Teknisk sprænger den ingen rammer, men der er alligevel noget over den britiske elbil, som imponerer med masser af køreglæde.
I-Pace har fået gjort kål på sin største svaghed, den langsomme opladning, så det nu går op til tre gange hurtigere. Det er lige så vigtigt som at trække vejret, hvis Jaguar skal sælge deres luksus-elbiler, nu hvor alle andre bilmærker overstrømmer markedet med elektriske vogne.
Vi tester en brugt Jaguar I-Pace for at finde alle faldgrupperne ved den dyre elbil.
Jaguar I-Pace ev400 er en luksuriøs SUV som kører udelukkende på el. Den er firehjulstrukket og har altså to elmotorer med i alt 400 heste. Det er stærke motorer, der giver bilen masser af kraft. Du får dermed en acceleration fra 0 til 100 km/t på bare 4,8 sekunder og en tophastighed på 200 km. Det er altså primært en komfortabel bil, hvor også luftaffjedringen er i orden af en elbil at være, men også en bil, der ryster lidt sjov og køreglæde af sig. Man har vel rødder i motorsporten. Udbuddet af elbiler – også de store luksuriøse SUV-typer er blevet meget stort over de sidste år, hvor I-Pace faktisk var med fra starten i 2018. Jaguar troede i den grad på projektet med elbiler, at de satte deres SUV-elbil i produktion, mens de andre mærker lige skulle se det hele lidt an. Det gav dem et forspring, men nogle mener, at Jaguar I-Pace på det rent køretekniske er overhalet af andres bilmærkers el-udgaver, men elegancen og wauw-effekten finder du ikke andre steder, som hos det ikoniske og smukke bilmærke. Med tiden er centrale faktorer, såsom rækkevidde og specielt ladetide blevet forfinet og opgraderet i Jaguar I-Pace. Således er både rækkevidde og ladetid med i konkurrencen og klarer sig bedre end tidligere. Jaguar I-Pace rækkevide afhænger derfor af, hvilken årgang du vælger. Jaguar har gennem tiden netop oppet rækkevidden, så du finder en rækkevidde på 407 km til 470 km WLTP. Batteriet er på 90 kWh og kan lades op med vekselstrøm (11 kW, 0-100%) på ca. 8,58 timer. Jaguar I-Pace er altså en udsøgt lækker el-SUV, som vinder på charme og historie, men som også sagtens kan følge med på den tekniske formåen.
Er du på udkig efter en god og velholdt Jaguar I-Pace brugt, så er Biltorvet et oplagt sted at søge. Her finder du et samlet overblik over brugte Jaguar I-Pace fra forhandlere og private over hele landet. Du finder primært brugte biler, men af og til har forhandlerne også fabriksnye biler til rådighed. Så tag et smut på Biltorvet og tag et kig på de mange ”udstillede” bilmærker og modeller. Når det kommer til en Jaguar I-Pace pris, er der gode penge at spare, nærmere bestemt nogle 100.000 kr., når du vælger at købe den brugt. Du kan også finde annoncer på leasingaftaler, hvis du er mere til den uforpligtende og fleksible aftale. Vi håber, at du finder din nye brugte Jaguar her på Biltorvet.
Herunder finder du svar på nogle af de ofte stillede spørgsmål omkring Jaguar I-Pace.
Hvor lang rækkevidde har Jaguar I-Pace?
En Jaguar I-Paces rækkevidde er afhængig af versionens årgang. Du finder derfor rækkevidde fra 407 km til 470 km på en opladning ifl. WLTP.
Hvor meget stort bagagerum har Jaguar I-Pace?
Bagagerummet i den lækre Jaguar I-Pace er på 656 liter, og hvis du lægger bagsæderne ned, får du et bagagerum på 1.453 liter. Du finder ligeledes et lille rum ’frunk’ foran på bilen.