Nissan er klar med endnu et kapitel i historien om Nissan GT-R. Navnet er Nissan GT-R Track Edition.
Som navnet antyder, er den specielt udviklet til entusiastiske banekørere af det dedikerede team hos NISMO, som er Nissans motorsportsdivision. Den er konstrueret til at levere endnu bedre præstationer end standardversionen af GT-R, og den er prissat i Sverige til 1.110.000 SEK (GT-R forhandles ikke i Danmark. Nærmeste forhandlere er Sverige eller Tyskland, red.).
Nissan GT-R Track Edition ligger over Prestige og Black Edition i modelprogrammet, men under flagskibet GT-R NISMO.
De præstationsrelaterede ændringer, der yderligere forbedrer den køredynamiske oplevelse, omfatter en specialudviklet Bilstein Damptronic®-undervogn. Det er en opsætning til racerløb, som optimerer stabiliteten ved såvel ligeudkørsel som i sving. Der er også tilføjet en ny, let krængningsstabilisator, som øger karrosseriets stivhed og reducerer vægten.
20” alufælge og dæk i farven NISMO Racing Black er en del af GT-R Track Edition-pakken, og det samme gælder en bredere kofanger foran. Men de præcise specifikationer varierer fra land til land. I Sverige er de sorte og røde Recaro-sæder fra GT-R Black Edition standardudstyr, mens en spoiler i kulfiber er ekstraudstyr. Som ekstraudstyr kan kunderne også vælge en bagklap i kulfiber og sæder med en bagside i kulfiber.
Men den sidste finish er standard i alle versioner – det unikke Track Edition-logo af kulfiber på instrumentpanelet. Leveringen af de første biler starter i begyndelsen af november.
GT-R Track Edition er baseret på GT-R modelår 2017, som blev præsenteret på biludstillingen i New York i april 2016. Med baggrund i GT-R-modellens unikke arv er den firehjulstrukne supercoupé blevet forsynet med et nyt udvendigt design.
Det er kombineret med et sofistikeret interiør, der skulle give maksimal komfort for føreren og omfatter et nyt NissanConnect-infotainmentsystem med 8” touchscreen og et Bose®-audiosystem med 11 højttalere.
Motorkraften leveres af en 3,8-liters V6-motor med dobbelt turbolader, som yder 570 hk og har et maksimalt drejningsmoment på 637 Nm. Hver enkelt motor er håndsamlet fra start til slut af den samme grundigt uddannede tekniker, som på japansk kaldes en Takumi, hvilket direkte oversat betyder en ”håndværksmester”.