FORD PRÆSENTERER DEN NY C-MAX PÅ BOLOGNA MOTOR SHOW

På dette års Motor Show i Bologna viser Ford for første gang den nye faceliftede Ford C-MAX, der lanceres i foråret 2007. Den nye C-MAX fremstår blandt andet med et nyt raffineret frontdesign, med elementer af Fords nye formsprog "kinetic design", et nyt og væsentligt forbedret interiør, samt en række andre karakteristiske tilføjelser. Den nye C-MAX tilslutter sig hermed Ford MAX- familien.

Ford C-MAX vil sammen med S-MAX, der fornyligt blev kåret som "Car of the Year 2007", være et bud på en sporty og stilren Multi Activity Vehicle (MAV).

"Oprindeligt introducerede vi bilen som Ford Focus C-MAX. Nu vælger vi at give den sin helt egen identitet og ligesom med S-MAX, vil den fremover blot hedde Ford C-MAX" udtaler Stephen Odell, vicepræsident for marketing, salg og service i Ford Europa.

C-MAX'en på Bologna Motor Show vises med en komplet Body Styling kit for at markere det sporty udtryk af Fords nye adrætte 5-sæders Multi Activity Vehicle.

Dynamisk MAV

"Vores MAX-strategi handler om at give vores kunder fleksible, komfortable og rummelige familiebiler, som samtidig er unikke og sjove at køre i. Både den nye C-MAX og den større S-MAX forholder sig trofast til dette koncept" siger Odell.

Med den nye C-MAX i MAX-familien omfatter Fords produktportefølje nu tre biler indenfor den samme kategori af store familiebiler; C-MAX med fem sæder, S-MAX med 5+2 sæder, samt den størrer Galaxy med syv sæder.

Stilet og moderne

For at blive optaget i MAX-familien har C-MAX fået elementer af "kinetic design". Fronten på den Sea Grey udstillingsbil har karakteristiske luftindtag, mens den nedre frontgrill viser en spejlvendt trapez, som er et af nøgleelementerne i "kinetic design" formsproget.

De lave skulpturerede sider på den nye forkofanger præsenterer også nye lodrette tågelygter der, kombineret med nye forlygter, skaber et karakteristisk og dynamisk udseende. Sammen med en ny tre-plans kølerhjelm, fremhæver disse elementer oplevelsen af "energi i bevægelse".

Bagkofangeren på den nye C-MAX har også fået en overhaling, samt nye LED baglygter. Både for, og bagkofanger er lavere end tidligere, hvilket giver bilen et stærkt udtryk fra alle vinkler.

Udstillingsbilen præsenteres med nye eksklusive 18" aluminiumsfælge som komplimenterer body styling kittet.

Nyt interiør-design

Instrumentpanelet, centerkonsollen og dørbeklædningen har fået nyt design med en forbedret kvalitetsoplevelse som resultat. De nye instrumenter har et klarere udtryk, og er samtidig oplyst af en varm rød farve. Den nye C-MAX bibeholder det tidligere meget alsidige og fleksible sædesystem.

Det nye centerkonsol byder på masser af opbevaringsplads, og AUX stikket tillader nem tilslutning af audiosystemer som for eksempel en MP3-afspiller. Håndbremsen i den nye C-MAX har form som et Z, hvilket sparer plads samtidig med, at det forstærker det sportslige udseende.

Kabinen har fået nye interiør farver og nye grafiske elementer såsom dørindsatsen med det boomerang-formede greb, der også fungerer som armlæn. Den ekstra opbevaringsplads såvel som et nyt sædedesign, og nye sædematerialer er alle med til at byde på endnu mere komfort. Det nye Ford C-MAX vil også kunne fås med panoramatag, som giver et lyst og luftigt kabinemiljø.

C-MAX: en ide tager form

Med lanceringen af Focus C-MAX i 2003 demonstrerede Ford at en kompakt 5-sæders Multi Activity Vehicle kan være dynamisk, såvel som fleksibel. Siden er der på Fords fabrik i Saarlois i Tyskland bygget mere end 470.000 enheder.

"Vi har modtaget masser af positiv feedback fra vores kunder på den oprindelige model, men med den nye C-MAX har vi forsøgt at gøre den endnu mere karakteristisk og komfortabel samtidig med, at vi har bibeholdt alle dens forhenværende styrker" forklarer Gunnar Herrmann, liniechef for mellemstore biler i Ford Europa.

Yderligere information samt tekniske specifikationer omkring Ford C-MAX, vil være tilgængelige i forbindelse med lanceringen i foråret 2007.