Denne gang tester Bilnørderne, om det giver mening, at pluginhybrider skal have rabat, fordi de kører længere på literen, eller om dieselteknologien stadig har sin berettelse.
Salget af dieselbiler er faldet markant de senere år. Brændstoffet er dømt som sort og beskidt, og en af de teknologier, der har taget over i stedet, er plugin-hybriderne. Men giver de mening ude i virkeligheden, eller er deres vanvittigt lave forbrugstal kun en teoretisk beregning. Det forsøger Bilnørderne at undersøge i dette afsnit, hvor de har lånt to næsten identiske Volkswagen Golf’er – en på diesel, og en Golf GTE.
Kan du blive rig på fede biler? Bilnørderne taler investering
En kold morgen går turen fra Volkswagen Amager ind over Kgs. Nytorv i morgentrafik, og så videre mod Slagelse ad motorvejen og tilbage til Amager igen. En tur på cirka 230 kilometer, og dagens første udfordring er at komme tættest på bilens officielle forbrugstal. Det giver hurtigt Frederik sved på panden. Han havner nemlig i GTE’en, der har et officielt forbrug på 83,3 km/l.
Toilet-tur
Da de når frem til Slagelse, har Andreas arrangeret et par udfordringer, hvoraf de blandt andet skal pakke for 500 kroner toiletpapir i de to biler, for at se hvilken af de ellers identiske biler, der kan rumme mest.
560.000 km - hvor meget Mercedes er der tilbage?
Hvem, der har mest plads og kører længst ude i virkeligheden, får du svaret på i videoen her.