Den ultimative familietest
Den nye Renault Kangoo er en stor familiebil med masser af plads, praktiske aflæggerrum og fleksible indretningsmuligheder. I en ny kampagne forlader den vanvittige familie Simpsons tegnefilmen for at teste om Kangoo lever op til den mildest talt dysfunktionelle families behov.
Nogle benytter kendte sportsstjerner til at kaste glans over deres biler, andre får skuespillere til at posere. Hos Renault har man valgt en anden strategi. Den yderst dysfunktionelle familie Simpson, der forhåbentlig ikke fungerer som rollemodel for nogen familie i verden, er udset til at kaste glans over den nye Renault Kangoo.
I en original og humoristisk kampagne hiver Renault familien Simpson ud af deres tegneserieunivers og sender Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie og bedstefar Abraham Simpson ud af Springfield, og ind i den virkelige verden i den nye Renault Kangoo. Formålet er, at teste den under alle mulige og umulige forhold.
Kampagnen er en humoristisk og anderledes måde at promovere en ny bil på, og er resultatet af en samarbejdsaftale mellem filmselskabet 20th Century Fox og Renault.
Kampagnens budskab er: Renault Kangoo er den ultimative familiebil, der kan klare alt, selv den ultimative ”skæve” familie Simpsons.
Kampagnen kommer til Danmark i forbindelse med lanceringen af den nye Renault Kangoo, der introduceres som både person –og varebil i begyndelsen af maj.