Det er gratis at drømme, men hvad koster det egentlig at køre i en brugt drømmebil. Vi undersøger, hvor dyrt det er at servicere en Audi RS6 med 560 hestekræfter – og alle de ting, du skal passe på, hvis du vil købe bilen brugt.
Indrøm det bare, du har garanteret drømt om at eje en Audi RS6. På mange måder den perfekte bil, Audi-kvalitet, lige så meget plads som en almindelige stationcar – OG 560 hestekræfter fra en pumpet V8’er med to turboer. Men drømme forbliver oftest bare ved drømmen, lige så snart tankerne stryger i retning af service og ting, der kan gå galt. For med præstationer, der matcher en Ferrari, kommer også regninger, der matcher en Ferrari – eller hvad?
Brugttesten – kun én ting at frygte ved Nissan Qashqai
Det forsøger vi at svare på i det seneste afsnit af Brugttesten, hvor vi undersøger en Audi RS6 fra 2015, som har kørt 92.000 kilometer, og er til salg hos Audi Gladsaxe med en leasingydelse på knap 10.000 kroner om måneden og en førstegangsydelse på 83.000 kroner.
Tips og tricks
I videoen kan du få svar på alle de områder af RS6, som du bør være opmærksom på – både skæve fælge, tikkende brændstofpumper og uoriginale sportsudstødninger, som kan få en bil til at dumpe til et syn. Det forklarer John Gantzhorn, Applus Synshallers tekniske chef.
Brugttesten – hvor slem er en brugt Peugeot 208
Se videoen her, og de tidligere udgaver af brugttesten her.