Audi e-tron var en af de allerførste elbiler og meget luksuriøs, men trælse fejl kan koste dig dyrt – og der er mange af dem. Men er der så mange, at vi ligefrem ikke kan anbefale at købe modellen brugt – se seneste afsnit af Brugttesten for at få svaret.  

Audi e-tron var en verdensnyhed, da den landede fra det ydre rum tilbage i 2019. Dengang var der stort set ikke andre elbiler end Nissan Leaf og Tesla’erne. Audi cheferne havde helt sikkert drømt om, at E-tron skulle lande før Jaguar I-Pace, men briten kom først, og derfor blev det den, der scorede 62 forskellige internationale priser, blandt andet Årets Bil i Europa for 2019. Sådan kan det gå, når man ikke kommer først.

Alternativ til Tesla? Brugttest af VW ID.4

Ikke desto mindre, var e-tron en milepæl for Audi, og elbilen repræsenterede mærkets mest funklende teknologi. Men netop den slags teknologi har det med at blive sprød, når den får nogle år på bagen. I seneste afsnit af Brugttesten viser vi, hvor mange forskellige og dyre fejl e-tron kan have. Lige fra elmotoren og batteriet til soltag, der ikke kan lede vandet væk, og derfor sender vand ind i kabinen. Audi har været gode til at yde kulance, men den slags varer ikke ved evigt.

Teknisk fremskridt – Audi A6 Avant e-tron

Så er du interesseret i den meget luksuriøse, komfortable og ellers velbyggede bil, er det godt at få et par råd med på vejen. Dem kan du få i seneste afsnit af Brugttesten, hvor vi gennemgår Audi e-tron kofanger til kofanger.