Godt nyt til BMW fans. M4 CS med 460 hk!
BMW M4 CS yder 460 hestekræfter og har et maksimalt drejningsmoment på 600 Nm.
Læs nuBMW M4 CS yder 460 hestekræfter og har et maksimalt drejningsmoment på 600 Nm.
Læs nuKøb BMW M4 brugt
For mere end 30 år siden blev BMW M3 introduceret, målet var at bygge en basisbil til en effektiv racer. I 2014 blev BMW M4 introduceret og den erstattede alle på nær én M3 model. Både M3 og M4 er BMW’s mindste M modeller. Disse findes i øjeblikket i tre karrosserivarianter Coupé, Cabriolet og Sedan, hvor de to første går under betegnelsen M4, og har sedanen fået lov at beholde M3 betegnelsen, som har mange år bag sig. Fælles for dem alle er, at de er racerbiler i forklædning.
BMW M4 har stadig racer egenskaberne tilbage fra M3 og har den typiske M sportslighed.
Bilerne har fire udstødningsrør, og motoren findes med seks og otte cylindre. Effekten på BMW M4 er på nogle modeller 431 hestekræfter, og motoren har utrolig mange kræfter.
En af de egenskaber en BMW M4 har er, at den blandt andet opfører sig som en racerbil, det gør den fordi forenden bider sig fast i asfalten – næsten uden understyring.
BMW M4 kommer med to turboladere og derfor er der masser kraft i motoren trods den er tre liters. Interessant ved en BMW M4 er blandt andet også, at den opnår dens maksimale effekt på de 431 hestekræfter ved 5500 omdrejninger, men effekten ændres ikke helt op til 7300 omdrejning. Det betyder, at du kan have samme acceleration i to forskellige gear, hvilket vil give dig stor fleksibilitet. BMW M4 findes også med automatgear med dette er tilvalg af ekstraudstyr. Automatgearet vil både gøre bilen hurtigere men også mere økonomisk. Derudover skal du være opmærksom på, at bilens karakter ændres når det er med manuelt gear, og den bliver markant svære at køre.
Til trods for at BMW M4 er en gadebil, så er det lykkes BMW at bygge den som en racerbil, det skyldes blandt andet også, at de har undladt gummibøsninger mellem bagakslen og karrosseriet, og på grund af det, er bagenden mere stabil.
Udstyrsmæssigt så er blandt klimaanlæg og LED-forlygter standard. Der er som med andre biler mulighed for at sætte sit eget præg på bilen med et stort udvalg af ekstraudstyr.
Det er muligt at ændre bilens affjedring og her kan du vælge komfort. Dette vil gøre, at den bliver perfekt som en rejsevogn også, da affjedringen bliver mere behagelig. Vælger du derimod Sport Plus, vil du opleve at affjedringen bliver stenhård.
Kabine mæssigt er der ok med plads – taget bilens størrelse i betragtning. Dog er adgangen til bagsæderne ikke helt optimal, så er det bagsæde plads, man har brug for, skal man i stedet kigge efter M3 Sedan versionen, her er adgangen en del bedre og der er tre siddepladser. Det er også muligt at få en BMW M4 cabriolet, hvilket er en ekstra luksus til lune sommerdage og aftener.
Prisen på en BMW M4 er i den høje ende. Priserne starter fra ny fra 1,5 millioner, og det er vel og mærke uden ekstraudstyr, derfor rammer den hurtigt to millioner, hvis du ønsker at personliggøre den med lækkert udstyr. Prismæssigt er det højt for en gadebil, men når man tænker over, at det er en racerbil i forklædning, er prisen faktisk ok. Hvis du søger efter BMW M4 brugte til salg, så er udvalget ikke kæmpe stort, og priserne er stadig i den høje ende, men det er dog muligt at gøre en god handel. Du har også mulighed for at finde BMW M4 leasing modeller, hvilket kan være et godt alternativ til at få fingrene i en dyr bil.