Peugeot 307 havde fornuftig succes i segmentet for de små mellemklassebiler, og derfor er der også et fornuftigt udvalg af dem på brugtbilsmarkedet. Da den kom på markedet tilbage i 2001 tog den over for Peugeot 306, og det gjorde den med manere, da den året efter blev kåret til årets bil i både Danmark og Europa.
Det første års tid fandtes den kun som tre og femdørs hatchback, men i 2002 kom der en stationcarversion og i 2003 en cc (coupé/cabriolet version). De introducerede modeller forblev uberørte frem til 2005, hvor der kom et mindre facelift, der blandt andet betød et ændret frontparti og nye baglygter.
På sikkerhedsfronten gjorde Peugeot 307 det også fint, da den blev testet til fire ud af fem stjerner i Euro NCAP.
Peugeot 307 er en glimrende bil på brugtbilsmarkedet, men den er dog udfordret ved, at der er problemer med teknikken i instrumenterne. Det er et kendt problem, men heldigvis er reservedele og service forholdsvis billigt til Peugeot 307. Man skal dog være opmærksom på, at man i en Peugeot 307 ikke får det samme, som i en Peugeot 308, der efterfulgte modelserien tilbage i 2008. Kvaliteten af interiøret og pladsforholdene er et niveau bedre i Peugeot 308, men det har så til gengæld også været med til at presse priserne nedad på brugte Peugeot 307, som du kan finde til en rigtig fornuftig pris på brugtbilsmarkedet.
Konkurrenter
Ford Focus, Opel Astra, VW Golf og Audi A3 er blot nogle af de oplagte konkurrenter
Udstyr
Efter faceliftet tilbage i 2005 fandtes Peugeot 307 i hele seks forskellige udstyrsvarianter. Begyndende med Filou, Grand Filou cool, Tendance, Prémium, sport og Platinum. Det gav også stor variation i udstyrsniveauet, og i Filou er alt overflødigt skrabet væk, så undgå eventuelt denne, hvis du har behov for ting som air-condition.