Suzuki Liana fik kun seks år i produktion. Det var i perioden fra 2001 til 2007, hvor den både blev produceret som firedørs sedan og femdørs hatchback, men i 2007 blev den afløst af Suzuki SX4. Suzuki Liana var ellers temmelig populær blandt de danske Suzuki købere, og den var hele vejen igennem en af de mest solgte Suzuki modeller.
I og med at Suzuki Liana kun blev produceret i en forholdsvis kort periode, så blev det også kun til én enkelt generation. Der kom dog et facelift i 2004, hvor der blandt andet kom en ny motor i programmet i form af en 1,4 liters dieselmotor med 90 hestekræfter. Tidligere havde man kun kunne købe sin Suzuki Liana med en benzinmotor, da der de første tre år kun fandtes to forskellige benzinvarianter, nemlig en 1,3 liters med 90 hestekræfter og en 1,6 liters med 103 hestekræfter. Som nævnt er det længe siden, at man kunne købe en ny Suzuki Liana hos de danske Suzuki forhandlere, men der er et fornuftigt udvalg på brugtbilsmarkedet, hvor bilerne er langt nede i pris, og den er tilmed temmelig driftsikker, mens reservedelene hører til i den billige ende af skalaen.
Konkurrenter
Suzuki Liana er jo efterhånden af ældre dato så Opel Astra, Ford Focus, Toyota Auris og Toyota Corolla af samme alder er oplagte konkurrenter
Udstyr
Udstyrsniveauet er ret gennemsnitligt for biler i den lille mellemklasse på daværende tidspunkt. Det vil sige, du kan godt glemme alt om fartpilot og parkeringssensorer, mens ting som centrallås og musikanlæg er standard.