Fiat lancerer nu en to-personers udgave af den smukke Fiat Bravo. Den har alle fordelene ved en varebil og har samtidig bibeholdt sit enkle, stilfulde og sportslige design. Fiat Bravo Biposto er med andre ord en rigtig gunstig måde at få en super lækker bil på.
Et af Fiats nyeste skud på stammen af solide mellemstore biler i moderne, sportsligt design, Fiat Bravo, fås nu i en eksklusiv to-personers udgave under betegnelsen Biposto. Med kun 50 pct. afgift – i stedet for 180 – og masser af både skønhed og substans er den et særdeles attraktivt køb for privatpersoner såvel som erhvervsdrivende.
”Vi har valgt at ombygge Fiat Bravo for at imødekomme et bredere publikum – især de private kunder, der gerne vil have en ombygget personbil på gule plader. De går som regel efter bilmodeller med et sportsligt udseende og dynamiske køreegenskaber. Og sportsligheden ligger dybt i Fiats gener – særligt hos Grande Punto og Bravo, som fås i højt udstyrede sportslige versioner med imponerende præstationer. Hvis man kun har brug for to sæder, opnår man en stor besparelse ved at købe en Biposto-model – og det tilmed uden at skulle gå på kompromis med køreegenskaber, udstyr eller sikkerhed,” siger pressechef i Fiat Group Automobiles Denmark A/S, Steffen Holm.
’Biposto’ betyder ’to-sæders’ på italiensk og er i familie med betegnelsen ’monoposto’, som er betegnelsen for en én-sædet motorcykel hos flere motorcykelfabrikanter. En ’monoposto’ er som regel en ekstrem gadeversion af en baneracercykel, og ’biposto’ er så betegnelsen for den lidt mere civiliserede, to-sæders version af den samme motorcykel.
”Vi vil gerne væk fra de i manges øjne lidt negativt ladede betegnelser ”van”, ”varebil” eller ”gulpladebil”. For nogle kunder sender disse betegnelser et signal, som er misvisende for en sportslig og eksklusiv bil som Bravo Biposto, hvor den lækre detalje og køreegenskaberne er i fokus,” siger Steffen Holm.
Fiat Bravo Biposto fås i seks forskellige versioner til priser, der begynder ved 136.244 kr. (inkl. afgift og moms) for en Active-version med 1.4 liters 16v motor. Er man til masser af saft, kraft og lækkert udstyr, bør man vælge Sport-versionen, som har en stærk 2.0 liters MTJ 165 hestes dieselmotor under hjelmen og koster 214.651 kr. (inkl. afgift og moms). De leveres begge med masser af lækkert standardudstyr, herunder elruder, elspejle, fjernbetjent centrallås, højdejusterbart førersæde og rat samt tripcomputer, radio med cd og ESP med Hill holder.
Ombygningen er lavet med stor respekt for Bravos enkle og stilfulde look. Varerummet er regulært med en rummelighed på helt op til 391 kg. nyttelast.
Fiat Bravo er kendt for at være moderne italiensk design, når det er allerbedst – det er en elegant og sportslig bil i den mellemstore klasse. Fronten er lang og slank, proportionerne er kileformede, og kølergitteret sidder lavt à la Grande Punto. Også indvendigt er der kræset for detaljerne, og der er lagt vægt på materialer af høj kvalitet.
I forbindelse med lanceringen af Fiat Bravo Biposto relanceres Grande Punto Van og skifter i den forbindelse navn til Grande Punto Biposto. Den ligger på priser fra 99.748 kr. for en 1.2 Active tre-dørs med elruder, elspejle, fjernbetjent centrallås, højdejusterbart førersæde og rat samt tripcomputer, ratbetjent radio med cd og ESP med Hill holder som standardudstyr.
For fremtiden vil Fiats ombyggede van-versioner af sportslige personbiler gå under betegnelsen ”Biposto” – som vil stå skrevet under bilens logo på bagklappen.