2009 CTS-V præstationer når stratosfæren
- Certificeret til 564 hk (415 kW)
- Accelerationstiden er toppen blandt V-8 sedans: 0-100 km / t på 4,2 sekunder
- 6,2-liters LSA turbolader præsterer 747 Nm i drejningsmoment
Testen af 2009 CTS-V, kun produceret i et begrænset antal, nærmer sig afslutningen. Resultaterne tyder på, at Cadillacs kommende sports sedan går ind i stratosfæren af verdens mest højtydende biler. Cadillac meddeler, at den helt nye 2009 CTS-V, med sin 6.2-liters LSA turbolader, har opnået en DIN-certificeret topydelse på 564 hk (415 kW) ved 6100 omdr. / min og 747 Nm i drejningsmoment ved 3800 omdr. / min. accelerationen menes at være den hurtigste for en V-8-drevet sedan, der i øjeblikket er i produktion: 0-100 km / t på kun 4,2 sekunder, og CTS-V klarer en kvart mile på12 sekunder ved 188 km / h.
CTS-V er mere end bare kræfter, der forefindes ligeledes en omfattende liste af tekniske og designmæssige forbedringer, herunder Magnetic Ride Control og en ny automatisk transmission med rat gearskift. Cadillac var pionerer på "Magnetic Ride Control" verdens hurtigst reagerende affjedringssystem, i 2004. Den nye CTS er udstyret med en ny version af denne teknologi, der gør det muligt at opnå en bemærkelsesværdig stor spændvidde fra ekstrem høj ydeevne til smidig kørsel på landevejen, som det forventes af en prestigefyldt luksus sedan.
CTS-V forvalter kraften via en ekstrem robust transmission.
Bilens differentialespærre er lavet af støbejern for at modstå bilens enorme kræfter, tuningen giver fremragende stabilitet ved høj hastighed og behagelig at manøvrere ved lav hastighed. Drivakslen er ekstra kraftig og hjullejerne er afstivet og styrket for at kunne klare bilens bemærkelsesværdige kraft. Trækakslerne er asymmetriske, et design der sikrer lydefri ydeevne.
"CTS-V repræsenterer hele udvidelsen af vores design, teknologi og ydeevnekapaciteter," sagde Jim Taylor, Cadillac generel manager. "V-serien overgår den prisbelønnede CTS sport sedan, og hæver den op i klubben af verdens mest eksklusive og gedigne biler."
I testen den 8. maj på Tysklands berømte Nürburgring, gennemførte den nye 2.009 CTS-V omgangene på den legendariske Nordsløjfe på 7:59.32. Denne ”blære tid” er den hurtigste tid nogensinde, der er offentligt dokumenteret, for en produktions sedan på fabrik-specificerede landevejsdæk.
Et af de realistiske mål for Cadillac teamet er at gøre CTS-V til verdens hurtigste produktions-sedan og som en del af det overordnede mål at gøre V-serie Cadillac til det ultimative udtryk for ydeevne og teknologi.